სადამრიგებლო პროგრამა

დამრიგებელის მოვალეობები და პრინციპები, რომელსაც უნდა ეყრდნობოდეს მისი მუშაობა


მუხლი 6. დამრიგებელი
1. საჯარო სკოლაში ყველა კლასს უნდა ჰყავდეს დამრიგებელიდამრიგებელი უნდა იყოს იმავე სკოლისპედაგოგი.
11რეკომენდებულია მცირეკონტინგენტიან სკოლაში ერთ დამრიგებელს ჰყავდეს არანაკლებ 10 მოსწავლისა,გარდა იმ შემთხვევისათუ სკოლაში მოსწავლეთა ჯამური რაოდენობა 10 მოსწავლეზე ნაკლებიადაუშვებელიაერთი კლასის/კლასკომპლექტის მოსწავლეებს ჰყავდეთ სხვადასხვა დამრიგებელი.
2. დამრიგებლის მუშაობის მიზანიადაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებისმიღწევაშიპიროვნულიზნეობრივიგონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობების განვითარებაში;დამრიგებელი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებასუნდაუვითარებდეს მათ დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდესმათ ოჯახისსაზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
3. დამრიგებლის მოვალეობებია:
გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელიმათი უფლებები დამოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესიმოსწავლის ეთიკის კოდექსისასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისისაკითხები და სხვ.);
რეგულარულად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათისადამრიგებლო საათის მიზანია მოსწავლის კრიტიკული,ანალიტიკური და შემოქმედებითი აზროვნების განვითარებასადამრიგებლო საათის ფარგლებშიდამრიგებელმა ასაკის შესაბამისად უნდა იმუშაოს შემდეგ მიმართულებებზე:
.პიროვნული და მორალური განვითარება;
.გარემოსდაცვითი კულტურის განვითარება;
.მეწარმეობის უნარების განვითარება;
.ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია;
.უსაფრთხოება და ძალადობისგან თავისუფალი სკოლის პოპულარიზაცია;
.მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერების ამაღლება;
.თვალსაწიერის გაფართოება.
1ამ პუნქტის  ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიმართულებების ფარგლებში დაწყებით კლასებში (I-IVკლასებიარანაკლებ კვირაში ერთხელ ჩაატაროს კითხვის საათირომელიც ორიენტირებული იქნებაწიგნიერების კომპეტენციის გაძლიერებაზე შემდეგი მეთოდებით:
1.კითხვის ტექნიკის გაძლიერებით;
1.წაკითხულის განხილვა-გააზრებით;
1.ანალიზის უნარის განვითარებით;
1.მსჯელობის უნარის განვითარებით;
1.პრეზენტაციის უნარის განვითარებით;
1.შემოქმედებითი უნარების განვითარებით და სხვ.

დაეხმაროს მოსწავლეს აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში;
იყოს შუამავალი მოსწავლესმშობელსა და მასწავლებელს შორის პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ მაინცმიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიურიმიღწევისდისციპლინისპიროვნული პრობელემებისა თუ წარმატებების შესახებდაუშვებელია ერთიმოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი;
)  საჭიროების შემთხვევაშიშეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს მას მოსწავლესთან და სკოლაშიმიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებული ინფორმაცია;
მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაშიდამრიგებელმა უნდა მოამზადოს ინფორმაცია მისიაკადემიური მიღწევისა და გაკვეთილებზე  დასწრების შესახებ მოსწავლის პირად საქმეში შესატანად.
4. დამრიგებლის მუშაობა ეყრდნობა შემდეგ პრინციპებს:
სრულფასოვანი აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური,კოგნიტური (შემეცნებითიდა ემოციურ-სოციალური განვითარებისაკენ;
მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის პოტენციური  ძალებისამოქმედება და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარება - დამრიგებელმა  მოსწავლეთაჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს მათ მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (ზეიმები,ლაშქრობებიექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში.დამრიგებელმა მაქსიმალურად უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინტერესები;
თანამშრომლობის პრინციპი  დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდესთანამშრომლობასურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას.
საჯარო სკოლის დამრიგებელმა მუშაობის პროცესში უნდა გამოიყენოს საქართველოს განათლებისა დამეცნიერების სამინისტროს (შემდგომში  - სამინისტროდა საჯარო სამართლის იურიდიული პირების მიერშემუშავებული და/ან რეკომენდებული შესაბამისი მეთოდური სახელმძღვანელოები და გზამკვლევები.

No comments:

Post a Comment