სამოდელო გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი და პირადი ნომერი: მანანა ხაბეიშვილი პ/ნ . 01011053838
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/ კლასი:საშუალო. მე–11 ბ
მოსწავლეთა რაოდენობა: 22
ჩატარების დრო: 30.05.2019
გაკვეთილის ხანგრძლიობა:40 წთ.
გაკვეთილის ტიპი: სამოდელო (პრობლემაზე ორიენტირებული)
გაკვეთილის
თემა: ალუდა ქეთელაური–დიდი შეძრწუნების ხატი; ვაჟა–ფშაველას პოემა,,ალუდა ქეთელაურის’’ მიხედვით.
გაკვეთილის მიზანი: .მოსწავლეები შეძლებენ ვაჟა-ფშაველას პოემიდან ,,ალუდა ქეთელაური“
მთავარი პერსონაჟის სულიერი სამყაროს დახასიათებას. შეძლებენ პიროვნების სულიერი
ტრანსფორმაციის პრობლემების გარკვევას. გამოკვეთენ გმირის სახეს -როგორც სოციალურად
ფასეულ პიროვნებას.
კლასის ორგანიზება: საერთო,ინდივიდუალური,ჯგუფური.
რესურსი: დაფა,
ფლიფჩარტი, მარკერი,ფერადი ფურცლები,ფორმატი,ვიზუალურ–ასოციაციური რუკა,ფოტო მასალა:
,,ვაჟას სამყარო“; ,,ვედრება“ წიგნი (ვ.როდონაია XI კლასი); შთაბეჭდილების ყუთი.
შეფასება: განმავითარებელი,
ესგ სტანდარტი
ქართ. XI. 4. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების გამოყენება საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს
·
ამზადებს ტექსტს წინასწარ, აუდიტორიის წინაშე გამოსვლამდე გადის რეპეტიციას და მოიპოვებს დამხმარე
(მაგალითად, ვიზუალურ) მასალას საპრეზენტაციოდ;
- ზეპირი გამოსვლის მოსმენისას იყენებს სხვადასხვა სტრატეგიას (მაგ., ჩაინიშნავს საყრდენ სიტყვებსა და ფრაზებს, შეადგენს გამოსვლის მოკლე გეგმას და სხვ.) მტკიცებულებათა ბუნების განსაზღვრისა და მსჯელობის თანმიმდევრულობის შეფასების მიზნით;
·
მსჯელობს იმაზე, თუ როგორ განსაზღვრავს კონკრეტული ეპოქა ლიტერატურულ თემებს, იდეებს, პრობლემატიკას და ინფორმაციის სპეციფიკურობას;
·
შეაფასებს ეპოქისთვის დამახასიათებელ თემებს, იდეებსა და პრობლემებს ამავე ეპოქის სოციალურ-კულტურული კონტექსტის გათვალისწინებით;
·
ისმენს
ტექსტს და ერთმანეთისგან განარჩევს ფაქტებსა და დამოკიდებულებებს (შეფასებებს);
·
ყურადღებას
ამახვილებს დეტალებზე(მაგ., პერსონაჟის დახასიათებისას );
·
გამოაქვს
დასკვნა ტექსტში მოცემული ინფორმაციის საფუძველზე ;
·
მონაწილეობს
ლიტერატურული ნაწარმოების შესახებ გამართულ დისკუსიაში , მსჯელობს ნაწარმოებში ასახული
პრობლემების /კონფლიქტის შესახებ .
·
განმარტავს
პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და აფასებს მათ საქციელს ;
·
გამოაქვს
დასკვნა პერსონაჟებს შორის არსებული ურთიერთობების შესახებ , ცდილობს ნათქვამის დასაბუთებას
ტექსტის მონაცემებზე დაყრდნობით ;
·
აფასებს
ნაწარმოებში განვითარებულ მოვლენებს სხვადასხვა პერსონაჟის პოზიციიდან .
N
|
აქტივობის აღწერა/მიზანი
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ.)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები
|
გაკვეთილის
თემის, მიზნისა და შეფასების კრიტერიუმების
გაცნობა
|
საერთო-საკლასო
|
გაკვეთილის
თემა,მიზანი და შეფასების რუბრიკები ფლიფჩართზე. კედელზე გამოსაკრავად
|
3წთ
|
2
|
გამოწვევა: მოსწავლეთა ინტერესისა და
მოტივაციის გამოწვევა პრობლემების
გამოსაკვეთად.თემასთან დაკავშირებული
წინარე
ცოდნის გააქტიურება.
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებმა წარმოიდგინონ იდეალური
ადამიანის სახე და შეადარონ შუა საუკუნეებისა
და მე–19 საუკუნის სამწერლობო აზროვნებაში.
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეებს
ვთხოვ დაასახელონ რენესანსული წარმოდგენა იდეალურ ადამიანზე, რომელიც გულისხმობს
სულისა და ხორცის ერთობას . ასევე ვთხოვ დაასახელონ საერო და სასულიერო პერსონაჟთა
თვისებები,რომელიც რენესანსულ წარმოდგენას ემთხვევა, ან ოდესღაც ემთხვეოდა.(,,გრიგოლ
ხანცდელის ცხოვრება“ მოციქულთა ცხოვრება და მამათა წერილები, ,,ვეფხისტყაოსანი“)
|
გონებრივი
იერიში
|
საერთო-საკლასო
|
ვიზუალურ–აცოციაციური
სქემა
,,პერსონაჟის რუკა“ფერადი ფურცლები,
თაბახის
ფურცლები,კალმები ,ფორმატები.
|
7წთ
|
3
|
აქტივობის მიზანი:
მოძიებული მასალის გააზრება და დიფერენცირება
შემდეგი მიმართულებით –
დიდი შეძრწუნების ხატი.
აქტივობის აღწერა: კლასს ვყოფ ოთხ ჯგუფად:ურიგდებათ ჯგუფური სამუშაო.
I ორთაბრძოლიდან--ქავის კარის აღწერამდე –ფერისცვალების
იმპულსი;
II მკლავის მოკვეთა--სიზმარი –ახალ
ღმერთთან ზიარება;
III სულიერი მეტამორფოზა ,ხატობა,
მოკვეთა.
IV. უჩინარი პაუზა,ხატობა და ამაღლება;
|
ჯგუფური
მუშაობა
|
ჯგუფი
|
ფლიფჩარტი,
მარკერი.
|
10
წთ
|
4
|
აქტივობის მიზანი: ტექსტში
არსებულ პრობლემებზე მსჯელობა და მათი გადაჭრის გზების ძიება.
აქტივობის აღწერა:
პრეზენტაციის ანალიზის შემდეგ მოსწავლეებმა
უნდა გამოკვეთონ ალუდა ქეთელაურის პიროვნების
თვითდადგინება–დიდი შეძრწუნების ხატის სრულყოფა.
|
ჯგუფური
მუშაობა
|
ჯგუფური
მუშაობა
|
ფერადი
ფურცლები’ ფლიფჩარტები,მარკერები.
|
15წთ
20
წთ
|
5
|
საშინაო დავალება: დაწერეთ: ალუდას ცხოვრების გზა...
|
ინდივიდუალური
|
|
|
1წთ.
|
6
|
გასასვლელი ბარათები:
·
დღევანდელი გაკვეთილის მიზანი იყო...
·
რით
იყო ეს გაკვეთილი ჩემთვის საინტერესო?
რა ვისწავლე?
როგორ გამოვიყენებ ამ ცოდნას რეალურ ცხოვრებაში?
მოსწავლეები
ბარათებს ყრიან შთაბეჭდილების ყუთში.
|
ინდივიდუალური
|
|
შთაბეჭდილების
ყუთი
|
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები:
·
მოსწავლე შეძლებს დასკვნის გამოტანას მოცემული ინფორმაციის საფუძველზე.
·
იმსჯელებს ნაწარმოებში ასახული პრობლემების /კონფლიქტის შესახებ
.
·
განუვითარდება ენობრივად და სტრუქტურულად ტექსტების
ინტერპრეტაციის უნარი.
·
ნაწარმოების ქვეტექსტების წაკითხვის უნარის განვითარება.
·
მსჯელობისა
და კტიტიკული აზროვნების უნარის განვითარება.
წერის უნარის განვითარება. კვლევა-ძიების
უნარის განვითარება.
დანართი N1
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა:
კრიტერიუმები
|
სრულად
შეესაბამება
|
ნაწილობრივ
შეესაბამება
|
არ
შეესაბამება
|
მოსწავლეს შეუძლია დავალების ადეკვატურად გაგება და
პრობლემის სწორად განსაზღვრა
|
|
|
|
მსჯელობა გასაგები და თანმიმდევრულია
|
|
|
|
მოსწავლე საკუთარ მოსაზრებას ამყარებს დამაჯერებელი
არგუმენტებით და კონკრეტული მაგალითებით
|
|
|
|
მეტყველება გამართულია,ლექსიკა შესაბამისი
|
|
|
|
დანართი N2
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება:
კრიტერიუმები
|
I
|
კი
|
არა
|
II
|
კი
|
არა
|
III
|
კი
|
არა
|
IV
|
კი
|
არა
|
ჯგუფის
ყველა წევრი ჩართულია
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ჯგუფის
წევრები უსმენენ ერთმანეთს და თანამშრომლობენ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ჯგუფი
პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,აკეთებს დასკვნებს
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ჯგუფი
იცავს დროის ლიმიტს
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
გასასვლელი ბარათი
დღევანდელი გაკვეთილის
მიზანი იყო რა ვისწავლე ამ გაკვეთილზე
?
No comments:
Post a Comment